Šta je ISO 20000?
ISO/IEC 20000 predstavlja industrijsku jednoglasnost u kvalitetu standarda za procese upravljanja IT uslugama. Ovi procesi upravljanja uslugama daju najbolje rezultate koji će zadovoljiti poslovne potrebe korisnika u dogovorenim nivoima resursa, tj. usluga koja je profesionalna, isplativa i sa rizikom koji je razumljiv i upravljiv.
Nastao je i zamijenio BS 15000, priznati britanski standard. Publikovan je u dva dijela:
Prvi dio predstavlja specifikacije i zahtjeve standarda koje se odnose na Menadžment IT usluga. Ovim standardom je moguće certifikovati preduzeće u skladu sa ovim specifikacijama koje predstavljaju minimum koji organizacija treba da ispuni.
Drugi dio predstavlja kodeks prakse za upravljanje uslugama, koji opisuje najbolje prakse u procesima IT usluga u okviru pomenutih specifikacija.
Zašto ISO 20000-1:2018?
- daje opštu osnovu za poboljšanje usluga;
- obezbjeđuje vodič ocjenjivačima i nudi pomoć pružaocima usluga u planiranju poboljšanja usluga;
- preporučuje da pružaoci usluge treba da usvoje opštu terminologiju i više saglasan pristup upravljanju usluga;
Prednosti i koristi od implementacije ISO 20000-1:2018
Koristi i prednosti koje organizacija može da ostvari uvođenjem Sistema menadžmenta za upravljanje IT usluga ISO 20000-118 :
- svrstavanje poslovne strategije i strategije usluga informacionih tehnologija;
- pravljenje opšteg okvira za postojeće projekte poboljšanja usluga;
- obezbjeđuje tip poređenja sa najboljom praksom;
- pravi prednost poređenja kroz promociju postojećih usluga;
- zahtjevajući svijest i odgovornost pravi progresivnu kulturu;
- podržava unutrašnje promjene pružaoca usluga i osoblja kroz prednost kreiranja internih operativnih procesa;
- smanjuje rizike i troškove primalaca usluge;
- kroz kreiranje pristupa postojećeg standarda, nameće glavne organizacione promjene;
- povećava reputaciju i percepciju;
- fundamentalna promjena na proaktivni prije nego retroaktivni proces;
- poboljšanje veze između različitih odjeljenja kroz bolju definiciju i jasnije termine odgovornosti ciljeva;
- pravljenje stabilnog okvira za tretiranje resursa i za automatsko upravljanje uslugama;